top of page

כל מה שרציתם לדעת על תכנית המלגות של שניתה

Updated: Jan 25


תכנית המלגות של שניתה נולדה כדי לאפשר לילדים במצוקה לרכוש השכלה בזכות קהילת תומכים פרטיים מסורים - דרך ענקית לייצר הזדמנות לילדים מיעוטי יכולת לנתב את עתידם למקום טוב יותר, ועבורנו, הזדמנות לקחת חלק בעשייה משמעותית וחשובה.


מה זה אומר? איך זה מתבצע? ולמי זה מתאים?

הנה כל מה שרצית לדעת על תכנית המלגות של שניתה...




כדי להבין את המשמעות של התכנית, יש להבין תחילה את המציאות שהילדים איתם אנו עובדים מגיעים ממנה. התכנית מונגשת לילדים מאזורים נידחים באוגנדה, הנולדים לתוך עולם דל הזדמנויות כתוצאה מעוני קיצוני, פליטות, הפלייה, מגדר, או מסיבות לא צודקות אחרות.

כל אלו אינם מבטלים את הפוטנציאל האדיר הטמון בכל ילד וילדה, ואת הזכות הבסיסית לחינוך והשכלה שמגיעה להם ולהן. לפני ההיבט החינוכי, שניתה דואגת לסייע לאותם הילדים ולספק את צרכיהם המיידים והנפשיים. בכך, תכנית המלגות פותרת גם בעיה מיידית, דחופה, וגם את הבעיה העתידית.





איפה התכנית פועלת?

תכנית המלגות פועלת היום באוגנדה, באזורים בהם לא ניתן שום סיוע או מענה חינוכי אחר (ממשלתי או פרטי). התכנית התחילה במזרח אוגנדה, למרגלות הרי אלגון והתרחבה לקרמוג'ה, חבל ארץ מרוחק שנחשב לאחד האזורים העניים בעולם.





איך זה מתבצע?

במשך השנה, אנחנו מאתרים ילדים הזקוקים לסיוע ששניתה מציעה ובונים מאגרי מידע ורשימת המתנה של ילדים המתאימים לתכנית. כשאתם מצטרפים כספונרים, התרומה החודשית שלכם מיועדת עבור מלגת הלימוד של ילד או ילדה ספציפיים מתוך אותה רשימת המתנה.


מיד לאחר הצטרפותך, צוות מקומי של שניתה באוגנדה יקבל התראה וייצא לבשר את החדשות המרגשות לאותו ילד או ילדה ויתחיל להכין אותך לתהליך הסתגלות. עבור הילדים זהו יום ענקקקק. לאחר מכן הצוות ילווה את הילד אל מתחם בית הספר, שם יקבלו אותו הסגל ושאר ילדי התכנית בחום. לאחר תקופה של הסתגלות, הוא יתחיל ללמוד עם שאר חבריו ולסלול את עתידו.




שגרת הלימודים באוגנדה מחולקת לשלושה סמסטרים שבינהם הילדים יוצאים לחופשה בת 3-6 שבועות. רוב תלמידי תכנית המלגות של שניתה מגיעים ללא עורף משפחתי וגרים במשך השנה במעונות שמתפועלים על ידי הצוות המקומי שלנו באוגנדה בתוך מתחם בית הספר. שם, כל צרכיהם נענים. כדי לשמר את תחושת הביטחון ומצבם הבריאותי והנפשי של הילדים, אנו מפעילים בתקופות החופשים קייטנה שעוצבה כדי לתת מענה לילדים בתכנית שאינם יכולים לחזור לביתם מחשש לבטחונם או בריאותם.


מטרות הקייטנה:

  • ביטחון - להגן על הילדים מפני סכנות וליצור עבורם מרחב מוגן ובטוח.

  • בריאות - לספק מענה רפואי ולתמוך באלו הנמצאים בסיכון לתת תזונה.

  • משפחתיות - ליצור סביבה אוהבת שמקדמת הקשבה, אמון וביטחון עצמי עבור הילדים.

  • ערכים - להעשיר את ארגז הערכים של הילדים בקפידה על שמירת ערכים מקומיים ותרבותיים המעודדים חמלה, נדיבות ושותפות ככלים לעתיד טוב יותר עבורם וקהילתם.

  • חינוך - להעצים את רמת החינוך ומתן שיעורים במקצועות הליבה לחיזוק הילדים המתמודדים עם קושי בכיתה.



 

מה האימפקט?

כשייסמו הילדים את לימודיהם, הם יצאו אל העולם מצוידים בכלים, בידע, בהזדמנויות ובתמיכה שאף אחד לא יוכל לקחת מהם לעולם. הסיוע שקיבלו, אינו משרת רק אותם, אלא גם את משפחתם, סביבתם, קהילתם וארצם. לכן, ככל שקהילת השותפים בתכנית גדלה, הפוטנציאל לפתח עצמאות ומנהיגות מקומית ללא תלות בגורמים חיצוניים גדלים גם הם וזה חלק ענק מהחזון של שניתה, לעורר ביחד שינוי אמיתי ומשמעותי.





כמה עולה להצטרף ומה זה כולל?

הצטרפות לתכנית המלגות של שניתה היא בתרומה חודשית של 150 שקלים ולתוך התרומה הזאת נכנסים מרכיבים רבים וחשובים כמו:

  • דמי לימוד ורישום: תשלום לבית הספר עבור שנת הלימודים.

  • ציוד ללימודים: ספרים, מחברות, כלי כתיבה, מדי בית ספר, וכ’ו.

  • דרישות לינה ומגורים: מזרן, מצעים, היגיינה אישית, לבוש, נעליים, וכו.

  • ליווי אישי: ליווי כל תלמיד ותלמידה, התקדמותם והתפתחותם ע'י צוות מקומי.

  • דמי פיתוח: סבסוד תכנית בין דורית.

  • מזון: ארוחות מזינות בבית הספר וסיוע בתזונה

  • מענה רפואי: הכולל גם צרכים בריאותיים מיוחדים.

  • מעטפת עמותה: תפעול, אדמיניסטרציה ולוגיסטיקה.




לאיזה בתי ספר הולכים הילדים?

שניתה עובדת יחד עם בתי ספר פרטיים וממשלתים שעונים על כל הצרכים הנדרשים לטובת הילד והצלחתו במסגרת הלימודים ומחוצה לה. עבור הילדים, בית הספר מהווה בית ומרחב מוגן. שם הם לומדים, ישנים, אוכלים ומבלים את רוב זמנם. החשיבות בסביבה לימודית איכותית ונוחה משפיעה על חווית הצלחה, התפתחות, ותחושת הביטחון של הילדים.


את בתי הספר אנו בוחרים בקפידה והם הופכים לשותפים מקומיים חשובים, אבל הם אינם מחליפים את הליווי של שניתה לאורך שנת הלימודים. צוות מקומי של אנשי מקצוע, ממשיך ללוות בהתקדמותם של הילדים ולהיות שם בשבילם לאורך כל הדרך.





מה קורה אחרי שהצטרפתי?

ברוכים הבאים למשפחה! לאחר הצטרפותך לתכנית ניצור קשר דרך כתובת האימל שהזנת ברישום ונעדכן אותך בפרטים אודות אותו ילד או ילדה ספציפיים עבורם תממן את מלגת הלימוד. מאותו יום, בנוסף לעדכוני העמותה, נעדכן אותך באופן אישי בהתקדמות התלמיד אותו תלווה בעזרת תמונות ועדכונים אישיים מהשטח.






990 views0 comments
bottom of page