top of page

שנה טובה ממשפחת שניתה

חברים וחברות, שניתה כאן, מקווה שעברו עליכם חודשי קיץ טובים ומרעננים!

בשנה האחרונה אני חווה בעזרתכם צמיחה מבורכת, אל מה שהתחילו שני משוגעים הצטרפו מוחות, לבבות ורעיונות נוספים וביחד הפכנו למשפחה שמחה ומגוונת, ובעיקר - משנה חיים ועולמות.


היום אני וכולנו רוצים לאחל לכם שנה טובה ומתקתקה - שנה של שינוי, של עשייה ושל צמיחה.


הכירו גם אתם, את האנשים היקרים מאחורי הקלעים שעושים את עבודתם באוגנדה ובישראל בשליחות, מסירות, ודאגה ענקית לילדים ולמשפחותיהם.


ממשפחת שניתה למשפחתכם.ן - שנה טובה באמת, כזאת שעוד לא היתה. (:


אוהבת,

שניתוש




 

שירי שם טוב היא מייסדת ומנהלת העמותה.

שירי היא אשת חינוך ושטח, אקטיביסטית חברתית מעוררת השראה. בעלת תואר ראשון בחינוך ותואר שני בניהול עסקי וניהול עמותות. מאז ומתמיד שירי פעלה למען עשייה התנדבותית בארץ ובעולם בתחומים של שוויון הזדמנויות, זכויות אדם, נוער קצה ואוכלוסיות מוחלשות דרך מסגרות חינוך. שירי מובילה את הנהלת הארגון, מרכזת את תכניות העמותה, אחראית על פיתוח תכניות חדשות ומנצחת על כל ג'ונג'ל בירוקרטי שעומד מולה עם חרבות שלופות.




 

ליאור ספרנדאו - מייסד ומנהל תכניות אפריקה

ליאור הוא צלם דוקומנטרי ויזם חברתי. היה מועמד לפרס האמי והקים פלטפורמת צילום ככלי להשמעת קולות של קהילות מושתקות שזכתה להכרה עולמית עבור עבודותיו השואפות לאחריות הדדית, סולידריות ודאגה לזולת. אחרי שנים שהפיק והיה ליועץ תקשורת עבור ארגוני סיוע ופיתוח מובילים, ליאור עבר עם הידע שרכש מהצד המתבונן, המתעד, אל הצד הפועל. מרכז החיים של ליאור הוא בקרמוג׳ה, אוגנדה. משם הוא מרכז את תכנית המלגות ביחד עם הצוות המקומי של שניתה.




 

אוואס אבלין (זינגי) - עובדת סוציאלית ורכזת אזורית

זינגי גדלה בכפר שבו רק הבנים נשלחו לבית הספר והבנות נשארו מאחור לשאוב מים, לבשל, ולבצע את כל מטלות הבית. אלו הן חייהן של המון ילדות באזור שבו גדלה אבל לא היו החיים שאיחלה לעצמה. בכך, התחילה הילדה הקטנה מסע ארוך ונחוש אל עתיד טוב יותר. כנגד כל הסיכויים, זינגי הצליחה לרכוש חינוך והשכלה ולהצטיין. היום, כעובדת סוציאלית, היא מהווה מודל חשוב עבור בנות רבות, מלווה את הילדים ואת ההורים של שניתה וחולמת על היום שבו הילדות בתוכנית יפרצו דרך להנהיג את הקהילות שמהן הן הגיעו.




 

למוקול ג׳וליאס (שונגז) - רכז אזורי ומתאם לוגיסטיקה.

רועה הצאן הקטן שגדל להיות דמות חשובה, משכילה והשראתית בקרמוג’ה. ג’וליאס מבין על בשרו את המהפך שחינוך יכול לחולל בילדי אוגנדה ומאחל להם את ההזדמנות הזאת ממקום אישי ומנוסה. ג'וליאס עבד עם שורה של ארגוני סיוע בינלאומיים בקרמוג’ה והיום הוא אחראי לאתר את הכפרים וללוות את הילדים בתכנית המלגות של שניתה מהרגעים הראשונים ולאורכה של הדרך. עם גובה של עץ ולב רך ואדיב, ג'וליאס הוא מודל נהדר עבור ילדי התכנית.




 

טל אבולעפיה - מנהלת קהילת ספונסרים

טל היא אשת מדיה והפקה שמחברת בין רעיונות, אנשים, ומעשים שירבו טוב בעולם. בארץ עוסקת בהפקות של פסטיבלים וסדנאות מעולמות הרוח. טל גרה בטנזניה עם בן זוגה וכלב הפרא שלהם. באפריקה, היא מספרת את הסיפורים של עמותות הפועלות ביבשת, בתקווה להגיע לכמה שיותר לבבות שירצו לקחת חלק ביוזמות המופלאות האלו שתורמות באופן ישיר לאיכות חייהם של התושבים המקומיים- בחינוך, בתעסוקה, בתזונה ובבריאות.




 

באסיל אומרה - מנהל אגף רפואה

באסיל הוא אח מוסמך ומומחה למחלות טרופיות עם נסיון רב בתחום התת תזונה לילדים. באסיל אחראי לבדוק, לטפל, להמליץ ולעקוב אחרי מצבם הרפואי והתפתחותם של כל ילדי תכנית המלגות של שניתה באוגנדה, החל מטיפולים נפוצים ועד למצבים מורכבים.




 

בטי מונגודית - מנהלת מערך אנגלית

בטי היא פצצת אנרגיה שהגיחה לחיינו והפכה אותם לכייף גדול. בטי גדלה בעצמה בבית יתומים באוגנדה וחלמה כילדה להיות מורה וגם הגשימה את חלומה. מעבר להוראה, סיפורה המרגש של בטי הוא מודל מעורר השראה עבור הילדים והילדות בתכנית, ובאר מלאה בניסיון עבור הארגון.




 

מאמא לוסי - אם בית - גן חובה (מורוטו)

לוסי מנהלת את מערך אימהות הבית של שניתה. אימהות הבית של שניתה הם דריכת הרגל בתוך מעונות בית הספר. לוסי אחראית לשלום ילדי גן החובה בתכנית לפני ואחרי שעות הלימודים. להכין, לסדר, לטפל, להקשיב ולעטוף אותם באהבה ובחמלה שמגיעה לכל ילד וילדה. עם ניסיון של יותר מ 20 שנה, לוסי מביאה איתה ארגז כלים מקצועי ואימהי לזירתה העדינה.




 

מאמא ג׳קי - אם בית - בית ספר יסודי (מורוטו)

ג'קי היא חיית עבודה אנרגטית וחייכנית שמפקדת תחת כנפייה אחר כשישים ילדים בבית ספר יסודי במורוטו. ג'קי אחראית על מספר הילדים הגדול ביותר בתוכנית מסביב לשעון. ביחד עם אמהות הבית האחרות היא ממלאה משרה שהיא לא פחות מעמוד השדרה של פרויקט המלגות.




 

מאמה נאיו - אם בית - בית ספר יסודי (נמאלו)

נאיו היא אם בית בעלת ניסיון רב. מעבר למטלות הרבות הקיימות בתוך התפקיד, לאחרונה היא נשלחה למשימה לא פשוטה, אל בית ספר בחבל ארץ מרוחק, שאליו מגיעים ילדים עם מקרים מיוחדים, המצריכים מרחק מהמגורים, ופתיחת דף חדש. שם היא אחראית להוביל ולדאוג לארבעים וחמישה שובבים ושובבות.




 

ג'וזף - מורה ורכז קייטנה

ג'וזף נכנס לחיינו כמתנדב בקייטנת שניתה הראשונה. תוך ימים ספורים היה אפשר לראות את החיבור הנהדר בינו לבין הילדים שלא הפסיקו לשאול לשלומו חודשים אחרי. בתור אבא צעיר לשלושה, שבעצמו צריך להילחם על מנת שילדיו יגיעו ויצליחו בלימודים, ג'וזף מדגים ומזכיר לנו מהי אבהות חומלת ודואגת. ג'וסף אחראי להפעיל את תכניות האנגלית בסופי השבוע ולרכז את פעילויות הקייטנה.




 

יעל ספרנדאו - מעצבת

יעל היא אמנית ומעצבת עם ניסיון עשיר בענף בארץ ובעולם. היא מתמחה בזהות מותג ועיצוב ויזואלי. מעבר לפרויקט הרפתקאני, יצירתי ופרפקציוניסטי. יעל הצטרפה לשניתה עם אתגר גדול -לחבר בין העולמות והתרבויות בשפה ויזואלית משותפת, אחת.




 


68 views0 comments
bottom of page