top of page

פותחים את השנה על מאתיים! וחמישה...

Updated: Jul 8, 2022

חברים ושותפים יקרים שלי, שניתה כאן עם עדכון שיעשה לכם מתוק מתוק!


התחלתי את השנה בסערת משימות לקראת שנת הלימודים החדשה שנפתחה באוגנדה אחרי שנתיים של סגרים ועוצרים מתמשכים. עכשיו, עם רגע קטן לנשום, אני רוצה לקחת אתכם איתי למסע אל מאחורי הקלעים, לחוות בקצרה את מה שעבר עלי בשבועות האחרונים ולתת לכם הצצה מקרוב אל עומק העשייה שלנו.




זה התחיל באיחוד מרגש של צוות שניתה.

אחרי שנתיים של עבודה דיגיטלית, רובנו נמצאים באותה המדינה, וביחד מתחילים את המסע שחיכינו לו כלכך, ללוות 205 ילדים לבית הספר! עבור רובם זאת הפעם הראשונה שדרכו בשעריו.





זה המשיך בהעמקת הקשר עם הקהילה המקומית ובאסיפות הורים אזוריות.

שיתוף הפעולה עם ההורים הוא תנאי להצלחת התוכנית ובניית האמון עם הקהילה המקומית היא במעלה ראשונה. הצוותים שלנו בשטח בעצמם מגיעים מתוך אותם הקהילות עבורם אני פועלת ובזכותם השותפות שלנו צומחת ופורייה. אך מעבר להיכרות ובניית אמון, ילדיהם הופכים להיות לדור הראשון במשפחה שהולך לבית ספר וזהו זמן חשוב לענות על שלל השאלות והחששות שעולות על ידי קרובי המשפחה.


לאחר מכן, הגיע הזמן לטורנדו הלוגיסטי.

חושבים שלצייד 205 ילדים זאת משימה פשוטה? תחשבו שנית.

החל מהעיפרון, אל סבון הרחצה ועד למזרן שעליו הם ישנים, תוכנית המלגות שלי מספקת לילדים את כל צרכיהם. והכל זה אומר הכל! משאיות של ציוד דהרו ברחבי אוגנדה לארבעה בתי ספר שונים שאיתם התוכנית עובדת. שם, ביחד עם צוות של אלופים, חיכיתי להם כדי לפרוק, להרכיב, ולחלק לכל ילד ערכת לימודים וציוד אישי. דמיינו את האושר של ילד שלעולם לא נעל נעליים או לבש חולצה נקייה… עזבו, אל תדמיינו, פשוט הביטו באושר!





ביחד עם ערכות הציוד, צעדנו עם הורי הילדים לעבר מעונות בית הספר כדי למקם כל ילד וילדה במגוריהם החדשים. כל העבודה הקשה התכנסה לרגע החשוב והמתוק הזה, שהורי הילדים והילדים בעצמם מגלים היכן הם ישהו בתקופה הקרובה. זהו שלב שבו אני לוקחת צעד אחורה ונותנת לקרובי המשפחה להוביל. ללוות את הילדים לחדרים, לסדר להם את הציוד, לפרוס סדין נקי - זהו שלב שבו ההורים זוכים בשייכות ששייכת להם.





הצעד הבא הוא בשבילכם - שותפים שלי בתוכנית המלגות, שמאפשרים לכל החלום הזה לקרות.

בשבוע הקרוב אני אוספת ומכינה לכם עדכונים אישיים אודות התלמיד או התלמידה עבורם אתם מממנים את מלגת הלימוד. העדכון יישלח לכתובת האימייל שהשארתם בהצטרפותכם לתוכנית.

אני יודעת שחלקכם כבר ממש רוצה לגלות מי הוא התלמיד או התלמידה שלהם אתם עוזרים, תודה על הסבלנות וההבנה!


בנוסף, אם אתם צמאים לעוד רגעים מתוקים מהשטח, הצטרפו לקהילת החברים של שניתה שהרמתי במיוחד בשבילכם בפייסבוק כדי להנגיש לכם תכנים נוספים - תמונות, סרטונים ובכלל מקום שבו תוכלו להעלות שאלות, תהיות והצעות. לינק לקבוצה כאן



Lior Sperandeo Founder of Shanita.org

 

העשייה שלי לא מסתיימת כאן, למעשה, היא רק מתחילה.

עכשיו, שכל ילדי התוכנית נמצאים בחזרה בבתי הספר, ריכוז האנרגיה שלי עובר מן המעטפת אל שיפור איכות הלמידה והמרחב החינוכי בבתי הספר עצמם. אספר לכם בהרחבה בעדכון הבא!


חברים יקרים שלי - תודה לכם על המשך תמיכה בי ובילדים המתוקים שזוכים למהפך בחייהם.



תמיד כאן בשבילכם,


שניתה




597 views0 comments
bottom of page